خرید از دیجی کالا

قیمت و خرید بهترین کیسه خواب آمریکایی ایرانی کیسه خواب نظامی دیجی کالا

در ابتدای امر باید عنوان کرد که همیشه یکی از فرح بخش ترین تجربه ها در سفر و طبیعت گردی، خوابیدن در طبیعت و کمپ زدن به حساب می آید، ولی بعضی اوقات این امکان وجود دارد که سردی هوا و دمای نامناسب این لذت را خراب کند. چنانچه شما یک کوهنورد حرفه، یا کوله گرد و یا حتی یک طبیعت گرد مبتدی هستید، بی تردید به منظور خوابیدن در طبیعت و با توجه به شرایط گوناگون آب و هوایی احتیاج به جای خوابی مناسب خواهید داشت و یکی از مناسب ترین روش ها در راستای تجربه یک خواب مناسب و دل چست در دل طبیعت بهره گرفتن از کیسه خواب خواهد بود.

 قیمت و خرید بهترین کیسه خواب آمریکایی ایرانی کیسه خواب نظامی دیجی کالا

راهنمای جامع و کامل خرید بهترین کیسه خواب

در این مقاله کاربردی و جامع ما بنا داریم به ارزیابی کامل کیسه خواب ها بپردازیم و شما عزیزان را با انواع کیسه خواب های موجود در بازار آشنا کنیم. بی تردید بعد از خواندن این مطلب آسان تر قادر خواهید بود از میان کیسه خواب های گوناگون کیسه مناسبی را برای خود انتخاب و در ادامه خریداری نمایید.

انواع کیسه خواب

به صورت کلی کیسه خواب ها طبق وضعیت آب و هوایی به ۳ نوع تابستانی، ۳ فصله و زمستانی تقسیم بندی خواهند شد.

کیسه خواب تابستانی : در حقیقت این نوع از کیسه خواب ها به منظور استفاده در فصد تابستان و دمای حدود منفی یک درجه به بالا ایده آل خواهد بود. لازم به ذکر است که این کیسه خواب ها با توجه به آن که نسبت به ۲ نمونه دیگر عایق کم تر و در نتیجه وزن سبک تر خواهند داشت در شرایط جمع شده دارای حجم کم تری خواهند بود و فضای اندکی را اشغال خواهند کرد و حتی بعضی از مدل های تابستانی در حالت جمع شده به اندازه یک طالبی می شوند.

 

کیسه خواب سه فصله : در نظر داشته باشید که این کیسه خواب ها مناسب دمای منفی ۷ و بالاتر هستند و بیشتر به منظور استفاده در فصل بهار و پاییز مناسب خواهند بود.

البته با توجه به این موضوع که در فصل تابستان نیز نواحی کوهستانی شب هایی به سردی زمستان دارند، این کیسه خواب ها جهت استفاده فصل تابستان این مناطق نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این نوع از کیسه خواب ها به صورت معمول حتی جهت استفاده در سرمای ناگهانی هوا نیز مناسب اند و اکثرا از کلاه قابل اتصال، یقه اضافه و پوشش اضافه برای زیپ برخوردار هستند که به شما در این نوع از آب و هوا نیز کمک خواهد کرد.

کیسه خواب زمستانی : جالب است بدانید که کیسه خواب های زمستانی به منظور استفاده در نواحی با دمای منفی ۷ درجه و حتی کم تر از آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از کیسه خواب ها همچنین از همه قابلیت های کیسه خواب های ۳ فصله مثل کلاه قابل اتصال و … برخوردار هستند و درکنار آن موارد دارای مواد عایق بیشتری نیز هستند. لازم به ذکر می باشد که این نوع از کیسه خواب ها در وضعیت جمع شده نسب به ۲ مدل دیگر فضای به مراتب بیشتری را اشغال می کنند، به همین خاطر در هنگام خرید به این موضوع توجه کنید که مدل انتخابی شما از فشرده سازی بیشتر و حجم پایین تری برخوردار باشد، بخاطر این که در پیمایش های دشوار و کوهنوردی هر چقدر وزن و حجم کیسه خواب شما کمتر باشد شرایط برای شما آسان تر خواهد بود.

درجه ‌بندی دمایی : می توان گفت که همه کیسه خواب ها از درجه بندی دمایی برخوردار خواهند بود که در حقیقت نشان دهنده حداقل دمایی می باشد که کیسه خواب قادر است امر پوشش دهی آن را به بهترین نحوه انجام دهد. با توجه به این که در حال حاضر استاندارد جهانی معینی به منظور اندازه گیری این درجه بندی وجود ندارد، تولید کنندگان این امکان را دارند تا خود اقدام به اعلام اندازه گیری محصول خود در ارتباط با میزان گرمان آن کنند، بنابراین در این میان هر چند بعضی از تولید کنندگان درجه بندی مناسبی را بیان کرده اند، ولی بعضی دیگر نیز وجود دارند که در اعلام این دما دست بالا حساب خواهند کرد. اخیرا به منظور اعلام این درجه بندی دمایی میان شرکت های اروپایی سیستمی روی کار میاید و حدودا همه تولید کنندگان سرتاسر دنیا نیز از آن استقبال به عمل خواهند آورد. باید عنوان کرد این سیستم که EN 13537 نام دارد با توجه به محدوده دمایی کیسه خواب، اقدام به تعیین ۳ معیار دمایی برای آن ها خواهد کرد :

  •  حد بالا ( : (Upper limitمنظور از حد بالا حداکثر دمای هوایی بوده که به طور میانگین یک مرد توانسته به کمک کیسه خواب به سادگی در آن به خواب رود.
  • دمای راحتی :(Comfort ) دمای راحتی نیز در حقیقت بیانگر میانگین دمایی است که یک زن قادر است با کیسه خواب در آن به خواب رود.
  •  حد پایین: (Lower limit)  حد پایین نیز بیانگر حداقل دمای هوایی می باشد که یک مرد می تواند به کمک کیسه خواب به سادگی در آن به خواب رود.

در ادامه باید گفت که تا زمان ایجاد یک سیستم استاندارد بین المللی بهتر است که طبق این نوع درجه بندی متناسب با دمای لازم خود کیسه خواب مناسبی را انتخاب و خریداری نماییم. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در شرایطی که گرمایی یا سرمایی هستید، باید به این موضوع دقت کنید که این مقادیر به صورت میانگین اندازه گرفته شده و شما عزیزان می توانید بر حسب احتیاج خود چند درجه بالاتر یا پایین تر انتخاب و خریداری کنید.

 

نوع عایق یا جنس پوشش کیسه خواب

در هنگام خرید یک کیسه خواب یکی دیگر از مواردی که می بایست در نظر بگیرید این است که آیا مایل هستید عایق کیسه خواب مد نظر شما از جنس پر و کرک باشد و یا این که کیسه خوابی از الیاف مصنوعی را دوست دارید یا خیر؟ در ادامه نقاط قوت و نقاط ضعق هر یک از این عایق ها را بررسی خواهیم کرد :

عایق از جنس پَر (Down):

در حقیقت باید گفت که پر یا کرک را می توان به عنوان سبک ترین و بهینه ترین عایق به حساب آورد، در کنار این موضوع این نوع از عایق ها دارای قابلیت فشرده سازی بیشتری هستند و این موضوع موجب می شود که حجم آن ها بسیار کم باشد و در نتیجه ساده تر قابلیت حمل را داشته باشند. در واقع ماندگاری این عایق ها در قیاس با الیاف مصنوعی بسیار بالاتر می باشد، ولی قیمت آن ها نیز به مراتب بالاتر می باشد. هر چقدر پر استفاده شده در کیسه فشردگی بالاتری داشته باشد، گرمای به وجود آمده به وسیله آن نیز بالاتر می رود. جالب است این نکته رو بدانید که به منظور اندازه گیری میزان فشردگی پر در کیسه از اینچ مکعب استفاده می شود و به صورت میانگین مقدار آن ۶۰۰ الی ۹۰۰ اینچ مکعب است، ولی این نوع از کیسه خواب ها گزینه ایده آلی به منظور استفاده در هوای بارانی و یا رطوبت زیاد نیست، به این خاطر که در صورت جذب رطوبت قدرت عایق پر ها بسیار کم شده است و همین طور با خیس شدن کیسه خواب جهت خشک شدن مجدد آن زمان بسیار زیادی احتیاج خواهید داشت. از این کیسه خواب ها اکثرا به منظور کوه نوردی و طبیعت ‌گردی در نواحی با رطوبت معمولی یا کم و سفر های با دوچرخه بهره گرفته می گردد.

عایق از جنس الیاف مصنوعی (Synthetic):

معمولا در انواع کیسه خواب ها از الیاف مصنوعی گوناگونی بهره گرفته می شود ولی حدودا اکثر آن ها از مواد پلی‌استر پُرزدار یا همان کُرکی تهیه و طراحی شده اند که این امکان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند تا مقدار معینی از آب را به خود جذب نکنند. در نهایت کیسه خواب های تهیه شده از این نوع الیاف ها به منظور استفاده افرادی که قصد خوابیدن در محیط هایی با آب و هوای مرطوب را دارند، بسیار ایده آل به شمار می رود. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که کیسه های از الیاف مصنوعی ساخته شده از وزن و حجم به مراتب بیشتری برخوردار هستند و ماندگاری و طول عمر آن ها نیز خیلی زیاد نیست، ولی نسبت به کیسه خواب هایی که از پر ساخته شده است، از قیمت پایین تری برخوردار هستند. این نوع از کیسه خواب ها اکثرا در نواحی که دارای رطوبت بالایی است و یا نواحی که دمای آن های چندان پایین نیست، استفاده می گردد. این کیسه خواب ها همین طور مناسب افرادی خواهند بود که خیلی از کیسه خواب استفاده می کنند و احتیاج مبرمی به شستن آن پیدا می کنند.

شکل فیزیکی کیسه خواب

کیسه خواب های از لحاظ نوع برش و شکل های فیزیکی نیز گوناگون خواهند بود و به خوبی این امکان را برای افراد کوهنورد و طبیعت گرد فراهم می کنند که با هر سلیقه و نیازی قادر به انتخاب و خرید کیسه خواب مناسب خود باشند. از حیث شکل فیزیکی کیسه خواب ها به ۳ گروه مومیایی مانند، مستطیل مانند و نیمه مستطیل مانند تقسیم بندی می شوند.

کیسه خواب مومیایی

کیسه خواب های مومیایی مانند، از برش مخروطی برخوردار خواهند بود و این امر سبب خواهد شد تا در قسمت پا ها نسبت به قسمت بالایی فضای کم تری وجود داشته باشد و در نهاین بازدهی حرارتی در این نوع از کیسه ها بسیار بالاتر می باشد، به خاطر این که به صورت معمول وظیفه اساسی یک کیسه خواب حفظ دمای بدن به شمار می رود و به طبع هر چه فضای درونی کیسه کم تر باشد، این کار با کیفیت بالاتری صورت خواهد پذیرفت. در نظر داشته باشید که از دیگر مزایای این نوع از کیسه خواب ها می توان به این امر اشاره داشت که از آن جایی که در قسمت پا ها عرض این کیسه ها کم تر می باشد در نتیجه مواد اولیه به کار رفته به منظور تهیه و تولید این کیسه ها نیز کم تر است و در نتیجه وزن و حجم این کیسه ها کم تر خواهد بود، ولی این امکان وجود دارد که عرض کم این نوع از کیسه ها در قسمت پا اندکی شما عزیزان را آزار دهد و از جابجایی آسان شما عزیزان ممانعت کند.

کیسه خواب مستطیلی

می توان گفت که این نوع از کیسه خواب ها از آن جایی که در قسمت پا ها عرض آن ها کم تر نمی شود در نگهداری گرما خیلی بهینه نخواهند بود، ولی از طرف دیگر فرد در آن ها احساس آسودگی به مراتب بالاتری خواهد داشت و در هنگام خواب، آسان تر قادر است تحرک داشته باشد. شایان ذکر می باشد که حجم این کیسه خواب ها در قیاس با مدل های مومیایی بالا تر خواهد بود.

کیسه خواب نیمه مستطیلی

در حقیقت این کیسه خواب ها حد متوسط کیسه خواب های مومیایی و مستطیلی به حساب می آیند و نسبت به کیسه خواب های مومیایی آزادی مناسب تری را برای شما عزیزان فراهم می آورند و ضمنا در قیاس با کیسه های مستطیلی نیز در نگهداری گرما عملکرد مناسب تری را خواهند داشت. می توان این طور بیان کرد که این کیسه خواب ها هر چند به نسبت کیسه های مومیایی حجم و وزن به مراتب بالا تری خواهند داشت، ولی از طرف دیگر راحتی بیشتری را برای شما عزیزان به همراه خواهند داشت.

موارد و نکات حائز اهمیت در هنگام خرید مناسب ترین کیسه خواب

با توجه به نکات و موارد عنوان شده در این مقاله می توان به این نتیجه دست یافت که به منظور خرید یک کیسه خواب مناسب به صورت کلی باید نکات و موارد زیر را در نظر گرفت :

  • نوع کیسه‌ خواب : شما عزیزان باید طبق فصلی که بیشتر در آن به مسافرت می پردازید و همین طور با توجه به آب و هوای نواحی که قصد سفر به آن را دارید از میان نوع تابستانه، ۳ فصله و زمستانه گزینه مد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.
  • درجه ‌بندی دمایی : یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در هنگام خرید کیسه خواب درجه بندی دمایی آن ها به حساب می آید که در این راستا باید در خاطر داشته باشید که محدوده دمایی کیسه خواب مد نظر شما عزیزان حد بالا، حد پایین یا دمای راحتی خواهد بود.
  • جنس عایق یا نوع پوشش : به همان صورتی که پیش تر هم عنوان کردیم به صورت کلی کیسه خواب ها از پر یا الیاف مصنوعی تهیه شده اند که هر یک از این ۲ نقاط قوت و نقاط ضفع مخصوص به خود را به همراه خواهند داشت و شما عزیزان قادر خواهید بود با توجه به شرایط و نیاز خود یکی از این ۲ مدل را انتخاب و خریداری نمایید.

  • حالت فیزیکی کیسه خواب : جالب است بدانید که به صورت کلی کیسه خواب ها از لحاظ شکل و حالت فیزیکی به ۳ گروه؛ مستطیلی، مومیایی نیمه مستطیلی تقسیم بندی می شوند. در واقع  نوع مستطیلی راحتی به مراتب بالاتری را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت و کیسه خواب های مومیایی مانند نیز گرمای بیشتری را برایتان به ارمغان می آورند و کیسه خواب های نیمه مستطیلی نیز راحتی و گرمای متوسطی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.
  • وزن کیسه خواب : مواردی مانند؛ نوع، نوع پوشش و شکل فیزیکی کیسه خواب در وزن آن تاثیر گذار خواهد بود. اگر در طبیعت گردی و کوهنوردی خود پیاده روی های سختی را در پی دارید، حتما به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید.
  • اندازه بسته : اندازه بسته و یا حجم یک کیسه خواب در وضعیت بسته نیز به مواردی مانند؛ نوع، نوع پوشش و شکل فیزیکی کیسه خواب بستگی خواهد داشت و گفتنی است که هر چقدر کیسه خواب مد نظر شما حجم کمتری داشته باشد، راحت تر می توان آن را در کوله پشتی خود قرار داد و آن را با خود جابجا کرد.

در انتهای این مقاله مفصل، جامع و کاربردی از سری مقالات منتشر شده این سایت باید بگوییم که امیدواریم که از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشید و مقاله پیش روی شما که با عنوان راهنمای جامع و کامل خرید بهترین کیسه خواب و تحت عنوان مطلبی آموزشی برای شما عزیزان تدوین شده بود، بیشترین استفاده های لازم رو برده باشید و در نهایت در صورت تمایل و داشتن قصد خرید، بهترین خرید را تجربه نمایید. هر سوال و یا موردی بود با ما از طریق بخش نظرات در میون بگزارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن