خرید از دیجی کالا

قیمت و خرید بهترین دستگاه تست قند خون بدون سوزن کره ای دیجی کالا

در همین ابتدای امر باید عرض کنیم که امروزه خرید دستگاه تست قند خون بسیار رایج شده است. اطلاع از میزان قند خون (دستگاه تست قند خون)، یکی از عوامل حیاتی در سلامتی انسان ها به حساب می آید و در افرادی که مبتلا به بیماری دیابت می باشند، این موضوع حیاتی تر می باشد. بالا و یا پایین بودن بیشتر از حد میزان قند خون می تواند اثرات جبران نا پذیری را برای افراد به دنبال داشته باشد. پس برای این دسته از افراد وجود یک دستگاه تست قند خون در منزل بسیار ضروری می باشد. ولی شاید بسیاری از افراد با این دستگاه آشنایی چندانی نداشته باشند.

قیمت و خرید بهترین دستگاه تست قند خون بدون سوزن کره ای دیجی کالا

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون و پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون در ایران

در ادامه این مقاله کاربردی قصد داریم چند نکته از قابلیت هایی که در زمان خرید دستگاه قند خون باید به آن توجه کنید را برایتان عنوان کنیم تا پس از مطالعه این مطلب از سایت ما قادر باشید بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری فرمایید.

چگونگی استفاده از دستگاه تست قند خون

می توان گفت که اندازه گیری در این دستگاه ها اغلب به ۲ روش صورت می پذیرد:

روش فتومتری : جالب است بدانید که در این شیوه، دستگاه در داخل خود منبع نور دارند. گلوکز یکی واکنش آنزیمی انجام داده و ماده ای رنگی را تولید خواهد کرد. در واقع این ماده رنگی تولید شده، نوری که با طول موجی مشخص به نوار تست می رسد را جذب کرده و در انتها مقدار گلوکز نمونه توسط مقدار ماده رنگی تولید شده مشخص می شود. (شایان ذکر است که اندازه گلوکز خون متناسب با مقدار ماده رنگی تولید شده می باشد)

روش الکتروشیمیایی : گلوگز اکسید شده و الکترون تولید خواهد کرد. در این شیوه میزان گلوکز با تعداد الکترون های به دام افتاده متناسب خواهد بود. این شیوه به علت آن که به نور وابسته نیست خطای کم تری را نشان خواهد داد.

آنزیم هایی که در دستگاه تست قند مورد استفاده قرار می گیرد کدام اند؟

جالب است بدانید که زمانی که این دستگاه را تهیه می کنید، با چندین نوار قند خون مواجه خواهید شد که به مواد شیمیایی آغشته شده و نسبت به میزان قند خون شما واکنش نشان می دهند. در واقع آنزیم های گلوگز اکسیداز (GOD) و دهیدروژناز (GDH-PQQ) از جمله این آنزیم ها به حساب می آیند. البته در این رابطه توصیه می شود از دستگاه هایی استفاده نمایید که آنزیم گلوکز اکسیداز دارند چرا که دهیدروژناز اغلب مقدار قند خون شما را بالا تر از سطح معمول نشان خواهد داد.

نکات و مواردی که در زمان خرید دستگاه تست قند خون باید به آن توجه داشته باشید، کدام اند؟

در این راستا باید گفت که بودجه خود را به منظور خرید دستگاه قند خون مشخص نمایید:

بودجه ای که قصد دارید برای این دستگاه در نظر داشته باشید را از پیش مشخص نمایید. این نکته را مد نظر داشته باشید که این مبلغ فقط به منظور خرید دستگاه نیست بلکه می بایست به همراه آن نوار تست قند و سوزن مورد نیاز شما عزیزان را نیز تهیه نمایید. استفاده از دستگاه های قند خون با قیمت پایین را از ذهن خود دور نمایید، این دستگاه ها شاید در ابتدا ارزان تر باشند ولی به مرور زمان، خرج زیادی بر روی دست شما عزیزان خواهند گذاشت. در نتیجه تلاش داشته باشید دستگاهی را انتخاب نمایید که تنها یک بار هزینه کنید و مجبور نباشید برای خریدن سوزن و یا نوار های تست آن مبالغ هنگفتی را متحمل شوید.

دقت در دستگاه تست قند خون

در حقیقت از آن جا که مقدار قند خون و کنترل آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، پیشنهاد می شود از دستگاه های با دقت بسیار بالا و کم ترین احتمال خطا استفاده نمایید. دانستن مقدار قند خون در مدت زمان معین در زمان مراجعه به پزشک ضروری به حساب می آید، در نتیجه ایجاد خطا در دستگاه امکان دارد در تشخیص پزشک اختلال ایجاد نماید. البته می بایست به این نکته توجه داشته باشید که عوامل و موارد بسیار زیادی در دقت دستگاه تست قند خون موثر خواهد بود. عواملی مثل شیوه اندازه گیری قند خون، کد گذاری و نداشتن حجم خون مناسب می تواند بسیار تاثیر گذار و حائز اهمیت باشد.

کد گذاری در دستگاه تست قند خون

کد گذاری در این دستگاه ها به آسانی صورت می پذیرد. کد های مورد نیاز بر روی بسته ای که دارای نوار هاست موجود است و کافی می باشد این کد را وارد کرده و در ادامه مراحل بعد را انجام دهید. البته در دستگاه های پیشرفته تر نیازی به وارد کردن کد نخواهید داشت.

کنترل حجم خون

در رابطه با کنترل حجم خون باید ذکر کنیم که در دستگاه های تست قند خون سیستمی تحت عنوان سیستم کنترل حجم خون و یا BVC قرار داده شده است. این سیستم به شما یاری خواهند رساند تا میزان خود مناسب را به دستگاه دهید و چنانچه میزان خون به مقدار مناسب نباشد، با پیغام خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه مواجه خواهید شد. به این نکته توجه داشته باشید که در دستگاه هایی که فاقد این ویژگی هستند، امکان دارد کم بودن خون و یا بیشتر بودن خون از مقدار مشخص شده، عدد قند خون شما را کم تر و یا بیشتر نشان دهد.

خون مورد نیاز به منظور اندازه گیری قند خون چقدر می باشد؟

شایان ذکر است که هر کدام از دستگاه های قند خون مقدار مشخصی از خون را نیاز دارند تا قادر باشند عدد درست و دقیقی را به شما نشان دهند. این میزان از ۰٫۳ میکرو لیتر تا ۵ میکرو لیتر متفاوت خواهد بود. در مدل های قدیمی تر دستگاه های تست قند خون میزان خون بیشتری نیاز است و به دنبال آن فرد مورد آزمایش می بایست درد بیشتری را می کند.
در مدل های جدید تر دستگاه های تست قند خون این مقدار به صورت قابل توجهی کم شده و به کمتر از ۰٫۳ میکرو لیتر رسیده است و در نتیجه فرد دردی را احساس نخواهد کرد.

اندازه گیری خون در دستگاه های تست قند خون از چه نقاطی انجام می گیرد؟

این نکته را مد نظر داشته باشید که بیشتر دستگاه هایی که در بازار موجود می باشند، امکان اندازه گیری از نوک انگشتان را دارند. ولی در بعضی از دستگاه های پیشرفته تر این ویژگی قرار داده شده است که اندازه گیری از نقاط دیگر نیز انجام شود؛ مثل بازو و ساعد. وجود این ویژگی برای افرادی که مجبور اند در طول شبانه روز چندین بار میزان قند خون خود را کنترل کنند بسیار حائز اهمیت و ضروری می باشد.

حافظه دستگاه تست قند خون

در ارتباط با حافظه دستگاه قند خون باید توجه داشته باشید که به دلیل آن که میزان بالا بودن و یا پایین بودن میزان قند خون نیازمند اندازه گیری در یک بازه مشخص است، بسیاری پزشکان از فرد قصد دارند تا مقدار قند خون خود را در یک دوره مشخص اندازه گیری کرده و به او اطلاع دهند. از همین جهت وجود این قابلیت در دستگاه تست قند خون بسیار حائز اهمیت و ضروری است که البته این قابلیت در بیشتر دستگاه های تست قند خون موجود است. بعضی از دستگاه ها نیز این امکان را دارند که میانگینی از میزان قند خون را محاسبه نمایند.

اتصال به کامپیوتر

در رابطه با اتصال به کامپیوتر باید عنوان کنیم که ویژگی اتصال به کامپیوتر که در بعضی از دستگاه های تست قند خون پیشرفته تر دیده می شود، به شما این امکان را خواهد داد که به سادگی مقدار قند خون خود را تجزیه و تحلیل نمایید.

چه سرعتی در دستگاه های قند خون مناسب تر به حساب خواهد آمد؟

سرعت اندازه گیری را نمی توان معیار مناسبی برای خوب و یا بد بودن دستگاه تست قند خون در نظر گرفت، ولی این قابلیت نیز در دستگاه های مختلف متفاوت خواهد بود. ولی چنانچه فرد عجولی هستید بهتر است از دستگاه هایی استفاده نمایید که سرعت اندازه گیری بالاتری دارند. این سرعت از ۵ ثانیه تا ۶۰ ثانیه متغیر می باشد.

اندازه دستگاه تست قند خون

سایز و اندازه دستگاه نیز از قابلیت های دیگری است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت و ضروری است. چنانچه قصد دارید دستگاه خود را با خود حمل کنید، بهتر است سایز های کوچکی از دستگاه را انتخاب کنید.

صفحه مانیتور دستگاه تست قند خون

در ارتباط با صفحه مانیتور دستگاه تست قند خون باید به این نکته اشاره داشت که صفحه مانیتور بر روی دستگاه تست قند خون، تاریخ، ساعت و عدد قند خون شما را نمایش خواهد داد. این صفحه مانیتور می بایست به گونه ای باشد که اعداد موجود بر روی آن به صورت واضح دیده شوند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن