خرید از دیجی کالا

قیمت و خرید بهترین مارک کولر گازی ارزان کم مصرف ۳۰۰۰۰ دیجی کالا

در ابتدای امر باید عنوان داشت که عوامل بسیار زیادی در امر خرید کولر گازی مناسب از هر جهت موثر است و همین طور قیمت های بسیار متنوعی در بازار ایران وجود دارد که موجب خواهد شد گزینه های بسیاری جهت انتخاب داشته باشید. ولی شما عزیزان به هیچ وجه نگران نباشید در این مطلب بنا داریم تا با بررسی ویژگی های مهم همانند کارایی، توان سرد سازی و قیمت و دیگر معیار های تصمیم گیری جهت خرید کولر گازی مناسب خانه به شما کمک نماییم.

شما با خواندن این مطلب قادر خواهید بود تصمیم خوبی در جهت خرید کولر گازی منزل تان اتخاذ نمایید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همین طور از هوای سرد و خنک خانه خود لذت ببرید.

قیمت و خرید بهترین مارک کولر گازی ارزان کم مصرف 30000 دیجی کالا

راهنمای خرید بهترین کولر گازی

چنانچه شما عزیزان در آب و هوای گرم و یا شرجی زندگی می کنید، اهمیت داشتن کولر گازی جهت آسایش و آسودگی و دمای مناسب هوای منزل خود بسیار واضح و روشن می باشد. اگرچه نسبت به هزینه ای که برای آن می پردازید بهتر است پیش از خریداری بهترین کولر گازی از ویژگی ها و خصوصیات آن آگاه شده باشید تا انتخاب مناسبی در جهت راحتی بیشتر خود داشته باشید.

برآورد قیمت انواع کولر گازی

لازم به ذکر است که انواع برند های کولر های گازی چیزی حدود ۲ تا ۷ میلیون تومان در حال حاضر در بازار ایران به فروش می رسند که وابسته به مشخصات و ویژگی های آنها قیمت متفاوت خواهد بود. در این مطلب تلاش می کنیم برای خرید کولر گازی بهترین انتخاب را از میان انواع کولر گازی نظیر کولر گازی جنرال، کولر گازی ال جی، کولر گازی گری برای شما همراهان در نظر بگیریم.

نکات پیش از خرید کولر گازی

در انتهای سال و در فصل سرما به فکر خرید کولر گازی باشید

همانطور که مستحضر هستید اقتصاد و قیمت ها همیشه بر مبنای عرضه و تقاضا تغییر پیدا خواهد کرد و خرید کولر گازی در هوای تابستان به یکی از محصولات پر فروش تبدیل خواهد شد که در ازای چنین تقاضای بالایی قیمت ها به صورت کلی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در مدل های مختلف افزایش پیدا می کند. چنانچه نوسان قیمت ها را در بازار ملاحظه کنید، متوجه خواهید شد که خرید کولر گازی در انتهای زمستان و قبل از عید نوروز زمان مناسبی خواهد بود تا با قیمت های بهتری خرید نمایید.

از توصیه و تجربیات دیگر خریداران کولر گازی استفاده کنید

می توان عنوان داشت که با مطالعه بررسی ها و نظرات دیگر خریداران می توانند مقایسه ای بین مدل های مدنظر خود انتخاب کنند. همین طور از تجربه اطرافیان و دوستان خود در خرید کولر گازی مدل های مختلف در نظر بگیرید. از توصیه اطرافیان هم در انتخاب مدل مناسب بهره ببرید.

معیارهای انتخاب بهترین کولر گازی

اندازه فضای خانه خود را در نظر بگیرید

شما عزیزان می بایست در خرید کولر گازی مناسب، اندازه فضایی که نیاز به خنک کردن دارد را بدانید. چنانچه توان کولر گازی شما بیشتر از اندازه باشد همیشه احساس سرما خواهید داشت و چنانچه توان کمتری داشته باشد هیچ وقت احساس دمای مطبوع و خنک را نخواهید کرد. کولر های گازی قدرت خنک کنندگی متفاوتی در بازه ۵ تا ۴۰ هزار بی تی یو دارند.

توان خنک کنندگی و سرد سازی (Btu) کولر های گازی چیست ؟

توان مبرد یا سرد سازی کولر های گازی طبق معیار BTU بر ساعت (واحد بریتانیایی دما) نام دارد، تقسیم بندی می شوند. هرچه عدد BTU بزرگ تر باشد توان سرد سازی کولر گازی شما بیشتر خواهد شد.

به ازای هر متر مربع ۴۰۰ تا ۶۰۰ BTU در نظر بگیرید و چنانچه در طبقات فوقانی هستید به ازای هر متر مربع ۶۰۰ تا ۸۰۰ Btu محاسبه کنید و :

  • چنانچه خانه آفتابگیر است ۱۰ درصد به محاسبات خود اضافه نمایید.
  • چنانچه خانه شما آفتابگیر نیست ۱۰ درصد از محاسبات کم کنید.
  • چنانچه قرار هست کولرگازی در آشپزخانه قرار بگیرد ۱۰ درصد به محاسبات اضافه کنید.

 

 

 

جهت خرید کولر گازی میبایست اندازه فضای خانه و دیگر ویژگی های آن را در نظر داشته باشید.

  • اندازه فضا : با محاسبه طول و عرض و ارتفاع اتاق حجم فضا را بدست آورید.
  • نوع اتاق: اتاق خواب، اتاق پذیرایی، هال با پلان باز به همراه آشپزخانه و …
  • اندازه و جهت پنجره ها و درهای شیشه ای: پنجره های بزرگ رو به جنوب و یا غرب گرمای بیشتری در تابستان دریافت خواهند کرد.
  • سایه بان و پرده ها بر روی پنجره ها
  • عایق بندی دیوار ها و سقف
  • آب و هوای محلی

نیز در تعیین میزان قدرت کولر گازی خریداری شده شما عزیزان موثر هستند.

انتخاب تعداد کولر گازی

به صورت کلی برای اتاق خواب خرید کولر گازی ۹ تا ۱۲ هزار و  برای منزل مسکونی ۷۰ تا ۱۰۰ متری یک کولرگازی ۲۴ هزار به صورت متوسط و معمول مناسب به شمار می آید. اگرچه با شرایط آب و هوایی شهر خود این اعداد متفاوت خواهد بود و از تجربه دوستان و آشنایان خود در انتخاب قدرت خنک کنندگی مناسب سوال کنید.

چنانچه متراژ خانه شما زیاد می باشد تهیه دو یا چند کولر گازی متناسب با فضای اتاق ها بهتر از خرید یک کولر گازی با توان بالا می باشد، بخاطر اینکه جریان هوای خنک با چند پنل داخلی بهتر تامین خواهد شد و همین طور در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد. زیرا جهت سرد کردن بخشی از خانه بزرگ تان نیاز ندارید همه اتاق ها را خنک نمایید.

با راهنمایی گرفتن از متخصصین نصب کولر های گازی در شهر محل زندگی خود قادر هستید از خرید کولر گازی با توان مورد نیاز متراژ منزل خود اطمینان حاصل نمایید.

رتبه کارایی انرژی (EER) را برای کولر های گازی مقایسه کنید

کولر گازی ها رتبه انرژی متفاوتی در بر دارند، EER  میزان بهره‌ وری انرژی الکتریکی (Energy Efficiency Ratio)  میباشد. اگرچه شاید در نگاه نخست فکر کنید تفاوت چندانی ندارد که یک کولر گازی درجه A+++ داشته باشد و یا کمتر ولی بعد از مدتی متوجه میزان هزینه های برق در بلند مدت خواهید شد که توصیه می کنیم جهت صرفه جویی در هزینه ها کولر گازی با کارایی بهتر را خریداری کنید.

ویژگی های خاص کولر های گازی را در نظر بگیرید

برخی از مدل ها ویژگی های خاصی در اختیار خود دارند که قابلیت برنامه ریزی در بازه های زمانی مختلف، فیلتر های متفاوت جهت ممانعت از ورود گرد و غبار و مواد آلرژی زا و … که می توانید حین انتخاب کولر گازی مناسب در نظر داشته باشید.

از خدمات پس از فروش و ضمانت کولر گازی اطلاعات لازم را کسب کنید

شایان ذکر است که یکی از ویژگی هایی که در بررسی مدل های مختلف میبایست در نظر بگیرید خدمات پس از فروش و ضمانت شرکت تولید کننده و یا نمایندگی در ایران می باشد. درباره نمایندگی خدمات پس از فروش در شهر محل سکونت خود سوال کنید و از مزایای ضمانت و خدمات پس از فروش کولر گازی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کولر گازی با اینورتر یا بدون اینورتر ؟

کولرگازی های با اینورتر، مدل های جدید تر و بروز تری نسبت به مدل های بدون اینورتر در بازار هستند. در مدل دارای اینورتر دور سرعت کمپرسور متفاوت می باشد و جهت رسیدن سریع تر به دمای تنظیم شده نیازی به روشن و خاموش شدن چند باره نداشته و موجب خواهد شد که در مصرف برق صرفه جویی بیشتری شود (گفته می شود تا ۶۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود) و همین طور سریع تر به دمای مورد نظر اتاق برسید.

در مدل های بدون اینوتر قیمت پایین تری برای کولر گازی پرداخت می کنید ولی در مقابل هزینه برق شما به دلیل نداشتن اینورتر در بلند مدت بیشتر خواهد شد و این مدل ها کارایی کمتری نسبت به مدل های با اینورتر دارند. بخاطر اینکه کمپرسور در مدل بدون اینورتر یا با تمام قدرت فعالیت می کند و یا خاموش است و تغییرات سرعت ندارد.

البته میبایست در نظر داشته باشید که در صورت خرابی کولر گازی های اینورتر به دلیل دیجیتالی بودن هزینه بیشتری جهت تعمیرات خواهند داشت و حتما از وجود نمایندگی خدمات پس از فروش و تعمیرات و همچنین گارانتی اطمینان حاصل کنید.

مدل های دارای دور معکوس (گرمایش سرمایش)

باید عنوان کرد که در این مدل ها در تابستان هوای خنک و در زمستان هوای گرم خواهید داشت. قیمت در این مدل ها بالاتر خواهد بود و بیشتر جهت سرمایش و گرمایش فضا های بزرگ توجیه اقتصادی در بلند مدت خواهد داشت و چنانچه گرمایش خانه شما با استفاده از سیستم شوفاژ و یا بخاری است خریداری چنین مدل هایی صرفه اقتصادی کمتری خواهد داشت. البته چنانچه فقط جهت چند روز و یا چند هفته نیاز به گرمایش دارید، مدل های با سرمایش و گرمایش مناسب خواهند بود.

به صورت کلی برای بیشتر خانه ها مدل های با اینورتر و با امکان گرمایش و سرمایش بهترین گزینه خواهد بود.

انواع کمپرسور کولر گازی

۳ نوع متفاوت کمپرسور برای کولر های گازی امروزه در بازار وجود دارد، پیستونی، روتاری و اسکرول. بیشتر محصولات دارای کمپرسور روتاری هستند، کمپرسور روتاری سر و صدا و مصرف انرژی کمتری نسبت به کمپرسور پیستونی خواهد داشت و همین طور از کمپرسور اسکرول ارزان تر محسوب می شود و اگرچه که کمپروسور اسکرول بهترین عملکرد را دارد ولی به دلیل قیمت بالا می توان گفت بهترین و پر کاربرد ترین انتخاب همان کمپرسور روتاری به شمار می رود.

طراحی ظاهری

بعد از خرید و نصب کولر گازی چیزی که به چشم می آید نمای ظاهری پنل در خانه شما است. چنانچه برای معماری و طراحی داخلی دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی قائل می شوید الزاما مدل های مختلف را از نزدیک ببینید و از هماهنگی رنگ و طراحی پنل های کولر های گازی با طراحی منزل خود اطمینان حاصل فرمایید. در نظر گرفتن زیبایی محصول در کنار عوامل دیگر موجب افزایش رضایت در خرید شما خواهد شد.

 

میزان صدا

میزان صدای کولر گازی از معیار های انتخاب شما خواهد بود که قادر هستید در بخش مشخصات کولر گازی ببینید. میزان صدای بالا برای کولر گازی بسیار آزار دهنده خواهند بود. ولی چه میزان صدایی مناسب می باشد؟

میزان صدا که طبق دسیبل مقیاس بندی می شود برای کولر های گازی در بازه ۲۰ تا ۳۰ دسیبل برای سرعت کم فن کولر گازی و بازه ۴۰ تا ۵۰ دسیبل برای سرعت زیاد فن کولر گازی را خواهید شنید.

مقیاس دسیبل (dB) چیست؟

جهت آشنایی با مقیاس دسیبل موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

۳۰ دسیبل: سطح صدا در یک خانه ساکت

۵۰ دسیبل: سطح صدا در داخل اتومبیل حین حرکت

۶۰ دسیبل: سطح صدا در زمان محاوره و گفتگو

۷۰-۸۰  دسیبل: سطح صدا برای جاروبرقی

سایر ویژگی ها

در انتخاب کولرگازی معیاری دیگری همانند قدرت پرتاب باد، فیلتر های ضد آلرژی و حسگر های و حالت های عملکرد مختلف و قابلیت دور کردن مگس و حشرات و باد گردان چند جهته و …. که ویژگی های خاص برای هر برند باشد که در نظر گرفتن آن ها موجب افزایش قیمت کولر گازی شما خواهد شد. چنانچه با دقت بیشتری به مشخصات کولر های گازی توجه نمایید، قادر هستید طبق میزان هزینه خود کولر های گازی با ویژگی های خاص و بیشتری را در نظر هم بگیرید.

محصولات جایگزین و مشابه

جهت خنک کردن منزل خود قادر هستید محصولات دیگری همانند پنکه سقفی، پنکه ایستاده، کولر آبی، کولر پنجره ای، کولر ایستاده را نیز خریداری نمایید. انتخاب هر کدام از این محصولات طبق میزان نیاز به خنک کنندگی و هزینه آن متفاوت خواهد بود. چنانچه در شهری با آب و هوای خنک زندگی می کنید و شرجی بودن و یا گرمای تابستانی آن برای شما آزار دهنده نیست محصولات دیگر می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن